Państwa prywatność i bezpieczeństwo są jednymi z naszych priorytetów. Jest dla nas ważne, by mieli Państwo poczucie odwiedzając naszą stronę https://ptppo.pl lub kontaktując się ze Towarzystwem, że mogą na nas polegać, wiedząc, iż zachowujemy najwyższą staranność naszych działań, gwarantując by dane i informacje były przetwarzane wyłącznie zgodnie z przeznaczeniem, dla których zostały nam udzielone oraz chronione przed nadużyciami.
Niniejsza Polityka Prywatności to zbiór zasad, których celem jest poinformowanie o wszystkich aspektach procesu dotyczącego pozyskiwania, przetwarzania oraz zabezpieczania Państwa danych osobowych w naszym Towarzystwie.
Kim jesteśmy – Towarzystwo jako Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych gromadzonych za pośrednictwem strony internetowej oraz poczty elektronicznej jest stowarzyszenie Polskie Towarzystwo Psychologii Prenatalnej i Okołoporodowej z siedzibą i adresem w Warszawie przy ul. Sandomierskiej 21/9 (kod pocztowy 02-567), wpisane do rejestru stowarzyszeń Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001012085, posiadające NIP: 5214000388 (dalej: „Administrator” lub „Towarzystwo”).
Zakres informacji gromadzonych i wykorzystywanych przez Administratora
- Użytkownicy strony internetowej Towarzystwa https://ptppo.pl (Użytkownik) pozostają anonimowi do chwili, kiedy sami nie zdecydują inaczej, np. poprzez kontakt za pośrednictwem formularza kontaktowego lub innych form kontaktu wskazanych na stronie.
- Przetwarzanie danych osobowych Użytkowników następuje zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2018.1000 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Użytkownicy podają swoje dane osobowe dobrowolnie.
- Administrator informuje, że korzystanie z niektórych funkcjonalności Strony Internetowej może wiązać się z koniecznością przekazania przez Użytkownika właściwych danych osobowych, np. numeru telefonu bądź adresu mailowego w przypadku kierowania bezpośrednich pytań.
Przetwarzanie danych osobowych
Dane osobowe Użytkowników przetwarzane są przez Towarzystwo jedynie do realizacji celu, dla którego je zgromadziliśmy, i tak:
- Jeśli kontaktują się Państwo z Towarzystwem za pośrednictwem formularza na stronie internetowej bądź mailowo lub telefonicznie – w takim przypadku przetwarzamy Państwa dane w celu realizacji zapytania oraz udzielenia odpowiedzi – co do zasady w oparciu o udzieloną przez Państwa zgodę, jeśli sam kontakt i treść Państwa informacji dostatecznie będą wskazywać przyzwolenie na przetwarzanie podanych przez Państwa danych osobowych ( 6 ust. 1 lit. a) RODO).
- Jeśli zapisują się Państwo do naszej usługi newsletter lub serwisu informującego o organizowanych przez nas projektach – przetwarzamy Państwa dane, aby bieżąco informować Państwa o naszych działaniach, oferować udział, na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody ( 6 ust. 1 lit. a) RODO).
- Jeśli wyrazili Państwo zgodę na utrwalenie przez Towarzystwo Państwa wizerunku (np. w trakcie organizowanych przez nas projektów) przetwarzamy Państwa dane w celu promocji działań Polskiego Towarzystwa Psychologii Prenatalnej i Okołoporodowej – w oparciu o wyrażoną przez Państwa zgodę oraz uzasadniony interes prawny Towarzystwa, w celu popularyzacji jego misji statutowej ( 6 ust. 1 lit. a) oraz f) RODO).
- Jeśli dokonujecie Państwo darowizny na rzecz Towarzystwa, jednorazowo bądź cyklicznie, de facto zawieramy z Państwem umowę darowizny, wówczas przetwarzamy Państwa dane w zakresie niezbędnym do jej wykonania, a także w związku z koniecznością spełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa (np. ustawy o rachunkowości) – ( 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO).
Okres przetwarzania danych
Państwa dane osobowe przetwarzamy wyłącznie do czasu istnienia podstawy dla takiego przetwarzania, co oznacza, że:
- w przypadku udzielonej przez Państwa zgody przetwarzanie trwa do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych podjętych przez Państwa działań ograniczających tę zgodę;
- w przypadku niezbędności danych do zawarcia i/lub wykonania umowy, przetwarzamy Państwa dane przez czas jej realizacji oraz, w niezbędnym zakresie, do chwili upływu przedawnienia roszczeń wynikających z tej umowy (3 lata lub 6 lat);
- w celach podatkowych i rachunkowych przewarzanie danych trwa przez czas oraz w zakresie wymaganymi obowiązującymi przepisami – najczęściej przez okres 5 lat od zakończenia roku obrachunkowego, w którym nastąpiło zdarzenie powodujące obowiązek Tpwarzystwa (np. otrzymanie darowizny);
- w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes Towarzystwa, przetwarzanie trwa do czasu zgłoszenia przez Państwa skutecznego sprzeciwu.
Uprawnienia i warunki przetwarzanie danych osobowych w Towarzystwie
- Towarzystwo dba o bezpieczeństwo Państwa danych, podejmując kroki uniemożliwiające dostęp do tych danych osobom nieupoważnionym.
- W przypadkach i na zasadach określonych w przepisach RODO posiadacie Państwo prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania – co możecie wykonać poprzez kontakt z Towarzystwem, a dalej również macie Państwo prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, jak też prawo do przenoszenia danych, w zakresie w jakim skorzystanie z tych praw nie narusza obowiązków prawnych spoczywających na Towarzystwie –
w celu skorzystania z powyższych uprawnień powinni Państwo skontaktować się z nami:
- listownie na adres Administratora: Sanodmierska 21/9, 02-567 Warszawa;
- przez e-mail: kontakt@ptppo.pl .
Państwa wniosek powinien w miarę możliwości precyzyjnie wskazywać, czego dotyczy żądanie, tj. w szczególność adresata wniosku i z którego uprawnienia z opisanych powyżej chcieliby Państwo skorzystać. Jeżeli Towarzystwo nie będzie w stanie ustalić treści żądania lub zidentyfikować osoby składającej wniosek w oparciu o otrzymane zgłoszenie, jeśli będzie to możliwe zwróci się do Państwa o dodatkowe informacje. Towarzystwo nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości udzielenia odpowiedzi, jeśli zwrotne dane adresowe uniemożliwiają skuteczne doręczenie odpowiedzi.
Odpowiedź na Państwa zgłoszenie zostanie udzielona niezwłocznie, nie później niż w terminie miesiąca od jego otrzymania. W razie konieczności przedłużenia tego terminu, poinformujemy Państwa o przyczynach takiego przedłużenia. Odpowiedzi udzielimy w formie pisemnej, chyba że wniosek złożony zostanie drogą mailową bądź poprosicie nas Państwa o przekazanie odpowiedzi w formie elektronicznej, wówczas wiadomość prześlemy na wskazany przez Państwa adres mailowy.
- Macie Państwo także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uznacie, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy prawa.
- Zapewniamy, że Państwa dane nie podlegają profilowaniu, jak też nie służą zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, nie przesyłamy ich do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowych.
- Państwa dane osobowe są przetwarzane przez Towarzystwo, a ich odbiorcami mogą być podmioty będące jego podwykonawcami w zakresie usług teleinformatycznych, usług internetowych, usług księgowych i prawnych. W ramach współpracy, odbiorcą Państwa danych z mogą być także operatorzy systemów płatności online, gdy za pośrednictwem strony internetowej zdecydują się Państwo na przekazanie wsparcie w formie darowizny. W pozostałych przypadkach udostępnienie Państwa danych osobowych nastąpić może wyłącznie w razie, gdy taki obowiązek Towarzystwa wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
Dane zbierane automatycznie (cookies).
- Korzystanie ze strony internetowej Towarzystwa może powodować automatycznie zbieranie danych dotyczących osób odwiedzających naszą stronę, takie jak: adres IP, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego. Dane te mogą być zbierane przez systemy tj. Google Analytics oraz wykorzystywane przez pliki cookies („ciasteczka”).
- Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Strony internetowej Towarzystwa i przeznaczone są do korzystania z niej. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
- dostosowania zawartości stron internetowych Towarzystwa do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze zakładek strony; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
- W ramach Strony internetowej Towarzystwa stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies:
- „sesyjne” (session cookies);
- W ramach Strony internetowej Towarzystwa stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
- „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania;
- pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania;
- „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze Strony Towarzystwa;
- „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
- „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
- W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
- Informujemy, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na Stronie internetowej Towarzystwa.
- Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Strony internetowej reklamodawców oraz partnerów.
- Więcej informacji na temat plików cookies znajdą Państwo w sieci, np. pod adresem: http://wszystkoociasteczkach.pl należącym do IAB Polska lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.
Wewnętrzne regulacje
- W trosce o bezpieczeństwo danych przetwarzanych za pośrednictwem strony internetowej https://ptppo.pl oraz zgodnie z założeniami RODO opracowaliśmy i wdrożyliśmy wewnętrzną politykę bezpieczeństwa danych osobowych, która określa stosowanie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych w celu ochrony praw i wolności osób, których dane dotyczą.
- Polityka zakłada ograniczenie przechowywania danych i przetwarzanie ich w sposób zapewniający odpowiedni i adekwatny poziom zabezpieczeń, w tym ochronę przed niepowołanym dostępem, przetwarzaniem niezgodnym z prawem, zapewnieniem integralności i poufności danych, a w szczególności przypadkową utratą danych, ich zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
- Towarzystwo kontroluje zgodność przetwarzania z odpowiednimi aktami prawnymi – ustawą o ochronie danych osobowych, ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także wszelkiego rodzaju aktach wykonawczych i aktach prawa wspólnotowego.
Postanowienia końcowe
- W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką prywatności obowiązują przepisy Ustawy o ochronie danych osobowych oraz RODO.
- Polityka może być bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.
- Administrator zastrzega prawo do zmiany poszczególnych postanowień Polityki Prywatności bez konieczności uprzedniego informowania o tym. Użytkownik może w każdym czasie zapoznać się z aktualną wersją Polityki Prywatności dostępną na Stronie Internetowej.
Proszę zweryfikować z twórcą strony czy to się zgadza i czy wymaga ewentualnego uzupełnienia?